- Структурата на папките в Windows – сполучлива и логична структура, която обаче се използва по различен начин от различните хора в зависимост от техните предпочитания;
- Входящи кутии за електронна поща – отново с персонализирана структура на папките, често различна от тази в Windows;
- Шкафове за хартиени документи – те също са специфично структурирани спрямо нуждите на отдела или цялата компания, но дори тогава тяхната структура често се различава в зависимост от служителите или отделите, които ги използват;
- USB памет – използваме я за съхранение на данни или за трансфер на документи между различни устройства за съхранение.
Често се използват и четирите начина за съхраняване на документи, като всеки тип съдържа част от информацията, която може да е, а може и да не е актуализирана. Резултатът е, че Вашите документи се оказват незащитени и изложени на риск от загуба, неоторизиран достъп, кражба или унищожаване.
Проблемът произлиза от две основни причини:
- Йерархичната дървообразна структура. Въпреки че е ясен и логичен начин за запаметяване на документи, всяка йерархия е различна, защото хората имат различни служебни задължения и различен начин на мислене. Това се превръща в голям проблем, когато системите се разраснат и когато съдържат информация от повече от един човек.
- Склонността на хората да дублират документи, за да могат да разполагат с копие във всяка структура за съхранение на данни, било техния имейл, локален твърд диск, мрежови твърд диск или USB памет. В този случай става трудно да се проследи коя е най-новата версия на документа.
Решението е да се изостави йерархичната дървообразна структура и вместо нея ние задаваме два въпроса:
- Какъв е видът на документа?
- Какви етикети желаете да прикрепите към Вашият документ, за да можете да го идентифицирате?
Например, ако желаете да запаметите договор, можете да прикрепите етикет към него директно от дисплея на мултифункционалното си устройство, преди да го запаметите в системата за управление на документи Therefore. По подобен начин прикрепването на етикети може да бъде изпълнено чрез почти всяко локално компютърно приложение.
Етикетите ефективно заместват необходимостта от йерархична структура и тъй като всеки, който притежава права за достъп, може да намери необходимите документи в централно устройство за съхранение, необходимостта от дублиране изчезва. Сега имате едно единствено място за съхранение, търсене, разпределение и защита на документи.
Това в основни линии е красотата на една система за управление на документи, но то също така е само началото на възможностите, които тя предлага, включващи:
- документообороти;
- архивиране на имейли;
- сканиране на групи документи;
- сигурност на документите;
- автоматично събиране на документи от информационни системи;
- защитено от бедствия съхранение на данни върху подсигурени носители.
|